Polub mnie i dołącz do moich obserwatorów :-)

środa, 4 marca 2015

Wzór szalika dla panów ;-)

Zgodnie z wcześniejszą obietnicą podaję wzór męskiego szalika. 
Pomysł i schemat splotów warkoczowych znalazłam w jednej z moich książek, która zawiera bardzo dużo ciekawych splotów na druty jednak dużym minusem tej książki są mało czytelne schematy.



Podstawowy wzór składa się z 14 oczek, na przemian po 2 oczka prawe i lewe. 
Po przerobie 8 rzędów zaczynamy krzyżować oczka zgodnie ze schematem.



Na schemacie są podane zarówno rzędy parzyste jak i rzędy nieparzyste. Dla ułatwienia podpowiadam, że w rzędach parzystych (lewa strona robótki) należy oczka przerabiać tak jak schodzą. Pusta kwadrat są to oczka prawe, kwadrat z kropka są to oczka lewe.



Na druty nabieramy 61 oczek i od razu zaczynamy przerabiać wzór. Każdy rząd zaczynamy i kończymy oczkami brzegowymi. Oczka brzegowe na początku rzędu przekładamy bez przerabiania natomiast oczka brzegowe na końcu rzędu przerabiamy zawsze na prawo. Brzegi szala są zrobione ściegiem ryżowym składającym się z 6 oczek, następnie przerabiamy 7 oczek na lewo, potem 14 oczek wg schematu, powtarzamy 7 oczek na lewo, potem mamy znowu 14 oczek wg schematu i znowu 7 oczek na lewo. Tak wygląda strona prawa. Na stronie lewej przerabiamy oczka jak schodzą z drutów. Po przerobieniu 8 rzędów, w rzędzie 9 zaczynamy krzyżować oczka zgodnie ze schematem. Po przerobieniu 38 rzędów warkocza przerabiam 25 rzędów i ponownie zaczynam przerabiać wg schematu.

Ja na własne potrzeby zawsze rozpisuje sobie wzór w następujący sposób:

6 ość. ryż   +  7 ol   +  14 warkocz   +   7 ol   +  14 warkocz   +   7 ol   +   6 ość. ryż

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę o kontakt. Życze miłego dziergania ;-)

4 komentarze :

  1. dla mnie wciąż mocno skomplikowane te krzyżykowanie i wzory :( pozostaje mi podziwiać twoje dzieła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór tylko wygląda tak skomplikowanie jeżeli potrzebujesz jakieś pomocy to daj znać chętnie pomogę, pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Piękny szal i piękny wzór! Dziękuję za inspirację, właśnie szukałam czegoś w tym rodzaju :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc. Mam nadzieję ze uda mi się jeszcze nie raz mile zaskoczyć i coś fajnego zrobić ;-) Gorąco pozdrawiam ;-)

      Usuń