Polub mnie i dołącz do moich obserwatorów :-)

piątek, 29 sierpnia 2014

Wzór warkoczy do różowego komina

Na prośbę moich koleżanek podaję opis wzoru do różowego komina.
Na temat komina pisałam na początku roku kliknij tutaj


Wzór składa się z 10 warkoczy a każdy warkocz ma 12 oczek. Robótkę zaczęłam od góry. Na druty nabrałam 153 oczka. 

Rzędy nieparzyste w górnej części komina strona prawa.
Rzędy parzyste przerabiać jak schodzą.

Rząd 1 i 3: 
oczko brzegowe, 2 oczka lewe, 12 oczek prawych, *3 oczka lewe, 12 oczek prawych* (powtarzać od * do*) ostatnie 3 oczka rzędu: 2 oczka lewe, i oczko brzegowe;
Rząd 5:
oczko brzegowe, 2 oczka lewe, 4 oczka prawe na drut pomocniczy z przodu robótki, 4 oczka prawe, oczka z drutu na prawo, 4 oczka prawe;
Rząd 7 i 9:
oczko brzegowe, 2 oczka lewe, 12 oczek prawych, *3 oczka lewe, 12 oczek prawych* (powtarzać od * do*) ostatnie 3 oczka rzędu: 2 oczka lewe, i oczko brzegowe;
Rząd 11:
oczko brzegowe, 2 oczka lewe, 4 oczka prawe, 4 oczka na drut pomocniczy z tyłu robótki, 4 oczka prawe, 4 oczka z druty pomocniczego na prawo;
Rząd 13 i 15:
oczko brzegowe, 2 oczka lewe, 12 oczek prawych, *3 oczka lewe, 12 oczek prawych* (powtarzać od * do*) ostatnie 3 oczka rzędu: 2 oczka lewe, i oczko brzegowe;
Rząd 17: tak jak rząd 5 itd.

Niżej podaję schemat warkocza



Na wysokości 18 cm od początku robótki zmieniłam strony tzn. prawą stronę wzór warkocza zaczęłam przerabiać na lewej stronie a dotychczasowa lewa strona jest przerabiana na prawej stronie . Równocześnie co 6 rzędów zaczęła dodawać 10 oczek (oczka dodawałam pomiędzy warkoczami na lewej stronie robótki).
Rozmiary komina:
Obwód komina u góry wynosi 44 cm, na dole 128 cm, długość 56 cm.

Komi oraz opis wraz ze schematem jest mojego autorstwa proszę nie używaj ich bez mojej zgody. Jeżeli wkradły się jakieś błędy proszę o kontakt. 

Cały opis wędruje do kolumny z prawej strony: "Moje prace wg kategorii" "Druty - wzory" kliknij tutaj

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz