Polub mnie i dołącz do moich obserwatorów :-)

wtorek, 7 lipca 2015

Szydełkowy dywanik

Dzisiaj prezentuję mój pierwszy dywanik zrobiony na szydełku :-)



Dywanik został wykonany z włóczki spaghetti na szydełku nr 7.



Pierwszy raz miałam okazje wykorzystać do swoich robótek włóczkę spaghetti i muszę od razu się przyznać, że nie obyło się bez problemów. 


Po dobraniu odpowiedniej grubości szydełka mój dywanik albo się za bardzo ściągał albo robił się falbaniasty. Dopiero po kilku próbach udało mi się osiągnąć zadowalający efekt.



Wzór robiłam "z głowy" i co gorsza nie zapisałam go. Zależało mi, żeby środek był lekko ażurowy i został zrobiony słupkami potrójnymi. Rzędy wokół zrobione są z podwójnych słupków, a całość została wykończona wachlarzykami. 



Nie ukrywam, że efekt końcowy przerósł moje oczekiwania i dywanikiem jestem zachwycona. 




Zużyłam ok. 1,5 motka włóczki. Dywanik w najdłuższym miejscu ma ok 118 cm i 71 cm szerokości.




W planach mam kolejne dywaniki i eksperymenty z włóczką spaghetti.



Włóczkę Cotton Spaghetti można kupić w Twoja Pasmanteria http://twojapasmanteria.pl/index.php?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=spaghetti&submit_search=Szukaj
Jeżeli jesteś zainteresowana moimi pracami bardzo proszę o kontakt na maila.

7 komentarzy :

  1. Kurczę, dywanik wygląda absolutnie prześlicznie <3 Ma rewelacyjny kształt, nie widziałam takich jeszcze robionych szydełkiem! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały dywanik :-) Piękny!
    Doskonały kształt i śliczne ażurowe kwiaty.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się że mój dywanik zdobywa uznanie. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  3. Świetnie ci wyszedł ten dywanik, ja się muszę w końcu zmobilizować i taki sobie sprawić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam do zrobienia dywanika, ja już mam w planach następne. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń